شرکت پارسیان استخر

نگهداری استخر شنا

نگهداری استخر شنا

ساخت استخر

در نگهداری آب استخر باید به چند عامل توجه کرد. این طور به نظر می رسد که جهت نگهداری آب استخر با رعایت چند نکته مانند اضافه کردن یک دوره ضدعفونی  و راه اندازی فیلتر کافی است اما در واقع تعمیر و نگهداری استخر بسیار بیشتر از این موارد است., PH کننده ، تنظیم

شرکت پارسیان با راهنمایی جامع و معرفی بهترین تجهیزات استخر شما را در این امر یاری می کند.

در فرآیند پاکسازی و نگهداری آب استخر باید به این مهم توجه داشت که هدف اصلی و مسئولیت ما  اضافه کردن مواد شیمیایی و نگهدارنده به  آب استخر نیست بلکه استفاده صحیح از این امکانات و تجهیزات برای ارائه آب تمیز و شفاف می باشد.

شرکت پارسیان به عنوان حرفه ای در زمینه استخر ، شما را راهنمایی می کند که چگونه از مشکلات استخر جلوگیری کنید و آب را تمیز نگه دارید .

وظیفه ما این است که استخری با آب تمیز و شفاف تحویل دهیم. و تنها به معرفی مواد شیمیای ، ضدعفونی ،پمپ و فیلتر نپردازیم.

صاحبان استخر هاو یا اپراتورها تنها زمانی از سرویس یک شرکت ساخت استخر استفاده می کنند که از خدمات آنها راضی باشند . شرکت پارسیان مفتخر است با ارایه خدمات شایسته در طراحی استخر، ساخت استخر ، تجهیزات استخر، لوله کشی استخر و … شانس همکاری با بسیاری از طراحان به نام معماری و ساختمانی و جلب رضایت آن ها را داشته است.

سه عامل اصلی در عملیات نگهداری استخر دخیل هستند که هر کدام اگر به درستی مدیریت شوند با یکدیگر به خوبی کار کرده و باعث فراهم کردن آب زلال، شفاف و امنی می شوند .

این عوامل عبارتند از:

عوامل فیزیکی : سیرکولاسیون و فیلتراسیون

عوامل شیمیایی: اندازه و میزان خوردگی

عوامل زیست شناختی: پاکسازی و کنترل جلبک

هر کدام از این عوامل در درجه اول برای کنترل آنچه در آب می باشد  نیاز به مدیریت دارند. در نظر داشته باشید که حتی قبل از اینکه آب وارد استخر شود دارای مواد جامد بوده که خود نیاز به فیلتراسیون دارد تا پاکیزه شود. علاوه بر این آب ممکن است به طور طبیعی دارای املاح معدنی مانند آهن باشد که باعث لکه دار کردن سطح استخر می شود و یا آب دارای کلسیم باشد که باعث به وجود آمدن کف در آب می شود و این آلاینده ها نیاز به درمان شیمیایی دارند.

آب استخر ممکن است توسط باران، گرد و غبار باد، گرد و خاک و حتی شناگران آلوده شود که نیاز به کنترل بیولوژیکی می باشد.

درک روشن این عوامل و آنچه وابسته به آن است در مدیریت آب استخر کمک کرده و استخری پاکیزه تر وسالن تری خواهیم داشت.

عوامل فیزیکی:

فیلتراسیون :

-سیرکولاسیون و بازگشت آب

– کنترل ضایعات روغنی که جهت جلوگیری از افتاب سوختگی شناگران با خود به آب وارد می کنند

هر یک از عوامل نقش مهمی را ایفا می کنند که اغلب نقش آن ها در ایجاد یک استخر لذت بخش نادیده گرفته می شود ، هنگامی که با یک مشکل در رابطه با استخر مواجه می شویم بلافاصه به فکر مواد شیمیای می افتیم به طور مثال کف بیش از حد بر روی آب استخر ممکن است اولین سوالی که به ذهن برسد عوامل شیمیایی باشد در صورتی که ممکن است به راحتی مربوط به فیلتراسیون استخر باشد.

در مدیریت عوامل فیزیکی اولین نکته پیشگیری از مشکلات آب استخر می باشد.

تصفیه:

فیلتراسیون اصلاحی برای تمیز کردن مکانیکی آب استخر است که این عامل در تعمیر و نگهداری استخر معمولاً نادیده گرفته می شود.

در نظر بگیرید که بخواهید یک استخر بدون فیلتر را راه اندازی و پاکسازی کنید ، هیچ مقدار از مواد شیمیایی آب را زلال و شفاف نگه نمی دارند ، یک فیلتر تقریباً تمام ذرات را از آب حذف می کنند.

این ذرات از خاک و بقایای ذرات محیط زیست اطراف و یا موادی که توسط شناگران به استخر وارد می شود وقتی که به درستی فیلتر نشوند باعث می شود که آب حالت ابری شکل( کف) و غیر شفاف داشته باشد . فیلتر نقش بسیار مهمی را در تصفیه آب دارد حتی زمانی که عوامل شیمیایی باعث به وجود آمدن حالت ابری بر روی آی استخر می شوند.

با انجام عملیات درست فیلتراسیون می توان این حالت ابری آب استخر را تا حد زیادی از بین برد ، یک فیلتر کارآمد با تمیز نگه داشتن آب استخر استفاده دائمی از استخر را فراهم می کند، که حتی در شرایط ایجاد مشکل اپراتور استخر زمان کافی برای رفع آن دارد ، و در این شرایط که آب استخر تمیز بوده بدون وحشتزده شدن مشتری ( از دیدن آب کثیف در صورت نبود فیلتر)  و یا استفاده شدید از تنظیمات شیمیایی به راحتی اقدام به رفع مشکل می نماید.

انواع فیلتر:

سه نوع فیلتر وجود دارد که به طور معمول در استخرهای شنا مورد استفاده قرار می گیرند:

کاتریج

شنی

دیاتومه

استدلال های بسیاری وجود دارد که کدام فیلتر برای استخر مناسب تر است ، در صورتی که هر یک از این نوع فیلترها می توانند در حفظ آب استخر و روشن و شفاف کردن آن موثر باشند ، اگرچه همه این فیلترها نیاز به مدیریت مناسب دارند .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟