شرکت پارسیان استخر

دمای استاندارد آب استخر و جکوزی

امروزه با توجه به رشد چشمگیر تجهیزات و تکنولوژی صنعتی شاهد انواع سيستم‌های هستیم که دمای آب استخرها را کنترل می کنند و کاهش و افزایش دما را عهده دارند. کنترل دمای استاندارد آب یکی از ملزومات مهم استخر می باشد و یکی از عوامل بسیار مهم می باشد که باید بیش از ورود به آب استخرها به آن دقت کنید. دمای استاندارد استخرها با توجه به کارایی و شرایط محیطی متفاوت است. البته دمای استخرها  در زمان‌های مختلف روز ممکن است، متفاوت باشد. پس دمای مناسب استخرها باید با توجه به دما و گرمای مطلوب از تجهیزات استخر مناسب و استاندارد استفاده کرد‌. دمای استاندارد آب استخرها باید طوری باشد که شرایط آسایش را برای شناگران داخلی یا خارج از آب فراهم نماید. معمولا دمای ایده ال و استاندارد آب برای استخرها از ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد  در نظر گرفته می‌شود. تنظیم دمای محیطی استخرها بسیار حائز اهمیت است باید  توجه داشت  که دمای استاندارد استخرهای متناسب با کاربری آنها مشخص و تعیین می‌شود به عنوان مثال دمای استخر کودکان  و بزرگسالان  متفاوت است. پس به صورت کلی دمای آب استخرها برای همه افراد یکسان نیست یا به عبارت دیگر دمای مناسب برای استخرهای سرپوشیده و استخر‌های روباز به نوع کاربری اسختر و درواقع به دمای آب بستگی دارد. اما معمولا دمای استاندارد استخرها را با یک رنج معینی بین  ۲۶  تا ۲۸ درجه استاندارد در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد  دمای استاندارد آب استخر در اختیار شما بگذاریم.

اهمیت تنظیم بودن دمای استخر وجکوزی

اهمیت تنظیم دمای استخر و جکوزی بسیار حائز اهمیت است و رعایت تنظیم دمای استخر مسئله مهمی به حساب می‌آید. چون آب این استخرها به صورت مستقیم با محیط اطراف و  بدن شناگران در ارتباط بوده و باید همواره روی یک  سطح استاندارد خاصی باشد که در غیر این صورت باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود. دمای خیلی سرد یا خیلی گرم در استخر و جکوزی سبب بروز ناراحتی‌های جسمی و روانی می‌شود. شنا در استخر با دمای زیر۳۰  درجه موجب خشکی پوست ناراحتی‌های تنفسی و سوزش چشم می شود و دمای بالا نیز ممکن است، باعث رشد انواع قارچ‌ها در استخر شده به احتمال ابتلا به انواع آلرژی را افزایش دهد. بنابراین تنظیم دمای استخر وجکوزی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و دمای استاندارد و مناسب استخر شرایطی از محیط است که بدن انسان در آن دما احساس راحتی و آرامش می‌کند و یا کم یا زیاد شدن آن باعث ناراحتی و مشکلات جسمی و سلامت می‌شود. تنظیم دمای استخر در سلامتی و شادابی و نشاط ما بسیار تأثیرگذار می‌باشد و همچنین یکی از عواملی که تجربه راحتی و لذت بردن از این امکانات را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دمای استخر می‌باشد. در اصل تنظیم دمای آب استخرها و جکوزی واقعاً  اهمیت بسیاری دارد و به عنوان یک عامل کلیدی برای راحتی و بهداشت  استفاده کردن محسوب می‌شود. راحتی و لذت-کنترل رشد باکتری‌ها- بهداشت پوست و جلوگیری از عفونت- افزایش دوام عمر استخر و … از مزایای تنظیم بودن دمای استخر و جکوزی می‌باشد.

بهترین دمای استخر

بهترین تنظیم دمای آب استخر یکی از مهم ترین اصولی است که در زمان استفاده از آن باید رعایت کنید. استخر از جمله مکان‌های تفریحی ورزشی و آب درمانی گرم و … می باشد که یکی از عوامل مهمی که تجربه راحتی و لذت بردن از این امکانات را تحت تأثیر قرار می‌دهد،دمای محیط آنها است. بهترین دمای آب استخر که به طور گسترده تنظیم می‌شود و به طور کلی برای اکثر افراد ممکن است راحت و لذت بخش باشد، دمای بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی گراد می‌باشد. البته در فصل‌های سرد سال دمای آب استخر کمی بالاتر از محدوده استاندارد تنظیم می‌شود. در تمام فصول سال با کنترل عوامل محیطی می‌توان بهترین دمای آب و استخر را ایجاد کرد و همچنین به شرایط محیطی استخر و بسته به نوع ترجیحات استفاده کنندگان و مقررات مربوطه متغیر است. به طور کلی و با  توجه به استانداردها بهترین دمای آب استخرها بین ۲۶ تا ۲۸ درجه باید تنظیم شود تا نقش مهمی در بهره وری راحتی و لذت بردن در استخر را داشته باشند.

دمای استاندارد آب استخر

بهترین دمای آب جکوزی

جکوزی با وجود وفواید بسیاری که دارد و چگونگی استفاده از آن نیز بسیار مهم می‌باشد روش استفاده از جکوزی دارای اصول است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از آن آگاهی لازم را داشته باشیم. استفاده از آب جکوزی به شما کمک می‌کند از لحاظ جسمی و روحی به آرامش برسید. هنگام استفاده از جکوزی بیش از انجام هر کاری به دمای آب آن توجه باید داشته باشیم. چون که بهترین دمای آب جکوزی بین ۳۸ تا ۴۸ درجه سانتی گراد می‌باشد. برخی از جکوزی‌ها دارای المنت و سنسورهایی هستند که به صورت اتوماتیک دمای آب جکوزی‌ها  را تنظیم می‌کنند. شناخت اصول علمی استفاده از جکوزی می‌تواند سلامتی شما را تا حد زیادی تضمین کند. ولی در نهایت این شما هستید که باید متناسب با شرایط بدنی خودتان بهترین دمای استفاده از جکوزی را انتخاب کنید.

دمای استاندارد آب جکوزی

دمای مناسب آب استخر کودکان

دمای مناسب آب استخر برای کودکان امری بسیار ضروری است و دلیل ام هم تاثیراتی است که دمای اسختر بر سطح سلامتی کودکان می‌گذارد.  اگر آب بیش از اندازه گرم یا سرد باشد. هیچ شخصی حتی کودکان لذت کافی را از استخر نخواهند برد. زیرا کودکان نسبت به دمای خیلی بالا و یا خیلی پایین‌ حساسیت زیادی نشان می‌دهند. بنابراین سطح دمای مناسب آب استخر  برای کودکان بسیار اهمیت دارد. میزان دمای مناسب آب اسختر برای آموزش شنای کودکان تقریبا بین ۲۸ تا۳۰ درجه سانتی گراد اعلام شده است. این دما برای آسوده بودن و راحتی کودکان در یک مکان گرم  و شل نگه داشتن عضلات بدن کودکان بسیار مناسب بوده و با توجه به استاندار بودن این دما هیچ گونه مشکلی و  آسیبی برای کودکان نخواهد داشت.

دمای استاندارد آب استخر کودکان

نتیجه گیری

داشتن دمای مناسب استخر برای کارایی و ترجیحات استفاده کنندگان تنها  نیمی از اطلاعات مورد نیاز است که شما باید بدانید که چگونه دما را تنظیم و ثابت نگه دارید چون که یکی از مهم ترین اصولی که باید در زمان استفاده از استخر رعایت کنید. البته دمای استخرها بر اساس کارایی و شرایط محیطی  و نیازاستفاده کنندگان از آنها متفاوت است. استاندارد دمای استخرها بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است. اگر دما بیشتر یا کمتر باشد موجب اختلالات جسمی می شود پس دمای استخرها را همیشه در حالت استاندارد آن حفظ کند.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟