شرکت پارسیان استخر

رفع مشکلات آببندی استخر

امروزه به خاطر غیر اصولی ساختن و با برخورد مداوم اشیای داخلی و خارجی و فشار آمدن به قسمت‌های مختلف استخر، پس از مدتی مشکلاتی مانند نشتی آب در استخرها  به وجود می آید که با ترک های کوچک نمایان می شود وبا گذشت زمان مشکلات جدی تر و بزرگ تر به وجود خواهد آمد؛ در نتیجه آب بندی کردن آن به یک امر مهم تبدیل می شود. آب بندی استخر علاوه بر این که از نشتی آب جلوگیری می کند،خوردگی را نیز به حداقل می رساند و باعث می شود که استخرها عمر بیشتری داشته باشند. از این رو عایق بندی استخرها از جمله نکاتی است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. برای رفع مشکلات آب ببندی استخرها عایق کاری انواع استخرها با چسب های آببندی با مواد نانو،کاور رنگ استخری، پرایمرهای مخصوص، دوغاب رزین و … به صورت تخصصی انجام می شود. انتخاب عایق مناسب و اجرای اصولی آن، دو پارامتر بسیار مهم می باشد که با پوشش دهی کامل با عایق‌ها، احتمال نشتی آب را به صفر می رسانند. بنابراین با ا اقدامات لازم برای رفع مشکلات آب بندی باعث خواهد شد که دیگر مجبور نباشید در آینده با مشکلاتی مثل نشتی آب و کم شدن آب، ترک خوردن و …روبرو شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی رفع مشکل آب بندی استخر بپردازیم.

انواع مشکلات آببندی استخر

آببندی استخر بخش مهمی از حفظ یکپارچگی استخر است که برای جلوگیری از نفوذ آب کمک می کند و همچنین به کاهش میزان مواد شیمیایی مورد نیاز برای تمیز و متعادل نگه داشتن آب استخر کمک می کند. بنابر این آب بندی استخر یک فرایند مهم است که باید به درستی انجام شود تا از نشتی آب و خرابی احتمالی جلوگیری کند. عدم آب بندی غیر صحیح میتواند به مشکلات و عواقب جدی در استخر منجر شود. مشکلاتی مثل تخریب سرامیک داخل استخر، تخریب سیمان کاری و تخریب دیوارها استخر به صورت جزئی،  پوسیدگی لوله ها و تجهیزات استخر و بسیاری از مشکلات دیگر که باعث از بین رفتن استخر می شوند. یکی از مشکلات اصلی استخرها نشت آب است که ممکن است از ترک و شکافه های موجود در استخر نشت کند و این مشکل می تواند باعث خرابی و خسارت به دیواره ها شود و همچنین می تواند به سازه استخر ضربه بزند و آسیب به اجزای سازه مانند بتن، فولاد و چوب شود. آسیب های ناشی از خراشیدگی و پوسیدگی در سطح دیوارهای استخر به وجود می آید که قطعا در صورت عدم توجه باعث مشکلات جدی به سازه می شود.فرسایش خاک اطراف استخر، آب های زیرزمین، یخ زدگی و گرم شدن استخر  و … از انواع دیگر مشکلات آب بندی استخرها می باشد که با روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید آب بندی استخر می توانید مشکلات و قسمت‌های آسيب دیده را ترمیم و بازسازی کنید.

مشکلات آببندی استخر

بهترین روش آببندی استخر

بهترین روش آب بندی برای استخر و بر اساس مشخصات و نوع کاربردی سازه فرق می کند. آب بندی استخر یکی از مراحل مهم ساخت و نگهداری این سازه آبی به شمار می رود. برای انتخاب بهترین روش آب بندی استخر باید حتما نظر یک کارشناس جویا شد تا بتوانید بهترین روش و مناسب ترین راه کار بر اساس موقعیت منطقه استخر و نوع سازه و بودجه که  در دسترس دارید، انتخاب کنید.  اکثر استخرها با مصالحی مثل سیمان ساخته می شوند، پس به شدت خاصیت نفوذپذیری دارند؛ بنابراین آب به راحتی از درون استخر بیرون می رود از این رو باید استخرها به بهترین روش آب بندی شوند که حتی قطره ای آب به بیرون از استخر نشت نکند. اجزای عملیات آب بندی  استخر نیاز به دقت و تمرکز بسیار بالایی دارد. چراکه کوچکترین سهل انگاری باعث از بین رفتن سازه و سرمایه شما می گردد. روش‌های مختلفی برای آب بندی استخرها وجود دارد که ممکن است هر یک از آن‌ها برای انواع مختلف استخر  کاربرد داشته باشد و هر یک نیز دارای مزایایی هستند و شما می توانید نسبت به نیاز  استخر خود از آنها استفاده کنید. بنابراین استفاده از بهترین مواد عایق بندی استاندارد در استخر از بروز مشکلات مختلف در آينده جلوگیری می کند. البته انتخاب بهترین روش آب بندی استخر با توجه به نوع استخر و نحوه ساخت آن نیز بستگی دارد.

انتخاب عایق رطوبتی مناسب استخر

عایق رطوبتی یک نوع پوشش است که از نفوذی آب و رطوبت به استخر جلوگیری می کند و یکی از مهم ترین قسمتی است که باید در سازه استخر مورد توجه قرار گیرد. این پوشش می تواند از مواد مختلفی مانند سیمان، قیر، پلیمر، چسب نانو و … ساخته شده باشند. در بین انواع عایق‌های رطوبتی عایق نانو برای استخر بهترین انتخاب است که جهت آب بندی و عایق سازی استخر و جلوگیری از نشتی آب استفاده شود تا امکان رطوبت در ریزترین جزء سازه استخر و نفوذ آب سازه و نشت آب را به صفر برساند و همچنین مانع از ورود فشارهای منفی به درون استخر می شوند. پس شما با کمک عایق بندی پلیمری نانو  می توانید هر نوع استخر را با اطمینان کامل عایق بندی کنید.

مشکلات آببندی استخر

آببندی انواع استخر

آب بندی مهم ترین بخش در نگهداری از انواع استخر شنا، استخر کشاورزی، خانگی و، بلوکی و سیمانی و …می باشد. چراکه این استخرها نگهدارنده حجم زیادی از آب بوده و مهم ترین اقدام در راستای نگهداری از آنها عایق بندی است. عایق بندی انواع استخر علاوه بر مانع از نشتی آب باعث می شوند تا در طولانی‌ مدت نیز  نمای بیرونی استخر تغییر نکرده و آسیب نبیند. بنابراین استفاده از بهترین مواد  برای آب بندی انواع استخرها از اهمیت  بسیار بالایی برخوردار است. برای حفظ آب در انواع استخرها، موضوعی که ارجعیت پیدا می کند، آب بندی  استخر می باشد. پس اجرای صحیح آب بندی مهم ترین عامل در بندی انواع استخرها  میباشد.  امروزه آب بندی استخرها با روش‌های متفاوتی صورت می گیرد که هر کدام از این روش‌ها بسته به منطقه و نوع استخر بستگی دارد. پس بهتر است برای آب بندی سخت از بهترین روشها استفاده کنید. با پیشرفت علم در زمینه آب بندی انواع استخرها مواد جدیدی وارد بازار شده که بسیاری از آنها باعث تسهیل روند عایق کاری استخرها شده اند.

نتیجه گیری

همان طورک گفته شد آببندی استخر جزو  مهمترین بخش‌های استخر می باشد که باید طبق اصول صحیح و با روش‌های علمی و تخصصی صورت گیرند تا از  هزینه هایی که در آینده پیش خواهند آمد،جلوگیری شود. چراکه ماهیت استخر برای نگهداری آب می باشد و در صورت عدم حصول این آب بندی صحیح و نشت آب از استخر عملکرد آن تناقص مواجه می شود. ازاین رو جهت جلوگیری از تمامی آسیب‌ها و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری،آب بندی استخر از درجه اهمیت بسیار بالای برخوردار است. بنابراین برای این کار باید از تجربیات یک کارشناس حرفه ای بهره ببرید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟