شرکت پارسیان استخر

سقف متحرک استخر چیست و چقدر هزینه دارد؟

سقف متحرک استخر چیست

 

سقف‌های متحرک استخرها از جمله سقف‌های مدرن و جدیدی هستند که با کمک یک ریموت شما می‌توانید استخر روباز خود را سرپوشیده کنید. سقف‌های متحرک عموما از جنس شیشه یا پلی‌کربنات و فریم فلزی هستند که از لحاظ کاربردی بسیار پرکاربر و پر‌خاصیت برای ساخت استخرها به حساب می‌آیند چون که به کمک آن‌ها شما می‌توانید از آفتاب تابستان در استخر خودتان استفاده کنید. در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا سرد است سقف استخر را بزنید تا از سرما در استخر در امان باشید و مشکلی برایتان پیش نیاید.

انواع سقف‌های متحرک استخر

سقف‌های متحرکی که برای استخرها وجود دارند دارای انواع مدل‌های مختلف و گوناگونی می‌باشند که ما در اینجا همه آن‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم.

۱)سقف تلسکوپی یا ساید

این مدل سقف استخر یک‌دست نیست یعنی بخشی از آن بلندتر است و در انتها سقف کوتاه‌تر می‌شود و به صورت سقف معمولی درمی‌آید این مدل سقف‌ها به صورت بازشو از سمت چپ به راست و یا بالعکس باز می‌شوند و اینکه شما می‌توانید برای باز کردن سقف به صورت دستی این کار را انجام دهید یا از نوع موتوردار این مدل سقف را تهیه نمایید.

۲)سقف سانترال

این مدل از سقف‌های متحرک به این صورت هستند که برای باز یا بسته شدن آن‌ها از وسط، سقف به دو سمت چپ و راست باز و بسته می‌شود و همچنین نیز دارای دو طرح دستی و موتوردار برای باز و بسته شدن هستند.

۳)سقف دیواری

این مدل از سقف‌ها همان طور که از نام آن‌ها هم مشخص است از یک سمت به دیوار استخر متصل می‌شوند سقف‌های دیواری برای همه‌ی انواع استخرها مناسب نمی‌باشند بلکه فقط برای استخرها با ابعاد کوچک کار‌آیی دارند همچنین نیز این مدل سقف‌ها به صورت تلسکوپی باز و بسته می‌شوند.

جنس سقف متحرک استخر

سقف‌های متحرک استخرها علاوه بر این که دارای مدل‌های مختلفی هستند از جنس متریال‌های گوناگونی ساخته شده‌اند که ما در این قسمت آن‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم.

 

 

سقف متحرک شیشه‌ای

 

۱)سقف متحرک شیشه‌ای

سقف‌های متحرک شیشه‌ای همان طور که از نام آن‌ها هم مشخص است از جنس شیشه ساخته شده‌اند پس شما به راحتی می‌توانید محیط اطراف خود را به صورت کامل ببینید اما چون شیشه سنگین و شکننده است نصب این مدل سقف‌ها کمی مشکل است و به خاطر متریال آن‌ها کمی هزینه نصب این مدل سقف‌ها گران می‌شود اما بسیار سقف‌های زیبا و مدرنی هستند.

۲)سقف متحرک پلی‌کربنات

اگر شما برایتان فرقی ندارد که به محیط اطراف استخر دید داشته باشید یا نه سقف پلی‌کربنات برایتان یک گزینه عالی به حساب می‌آید زیرا هم از نظر متریال خیلی باکیفیت هستند و هم از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه می‌باشند و به خاطر متریال آن‌ها شما می‌توانید انواع طرح‌های مختلفی را با این نوع سقف‌ها برای استخر خود اجرا کنید.

۳)سقف متحرک پارچه‌ای

سقف‌های متحرک پارچه‌ای بیشتر برای حفاظت استخر شما از آفتاب زیاد در فصل گرما گرفتن دید همسایگان استخر است اما به عنوان سقف خیلی کاربرد ندارد و همچنین این که در فصل سرما اصلا برای استخر مناسب نمی‌باشند.

 

سقف متحرک پارچه ای استخر

 

 

قیمت سقف متحرک استخر

همان طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم سقف‌های متحرک مدل‌های مختلفی دارند که از جنس های مختلفی نیز ساخته شده‌اند و هزینه هر سقفی کاملا به این بستگی دارد که جنس آن سقف از چه متریال‌هایی می‌باشد اما به طور کلی باید گفت که در بین انواع سقف‌های متحرک سقف‌های پلی‌کربنات از همه اقتصادی‌تر می‌باشند و سقف‌هایی که از جنس شیشه طراحی شده‌اند از همه گران‌تر و مدرن‌تر هستند.

مزایای سرپوشیده کردن استخر روباز

استفاده کردن از سقف‌های متحرک برای استخرهایی که به صورت روباز طراحی شده‌اند دارای مزایایی هستند که ما در این بخش قصد داریم آن‌ها را برایتان بیان کنیم.
•وقتی که استخر شما سقف متحرک داشته باشد شما امکان استفاده کردن از استخر خود را حتی در فصل سرد سال نیز دارید.
•شما می‌توانید به راحتی و با باز کردن سقف متحرک استخر خود از ورود برگ و آلودگی‌های محیط اطراف به داخل استخر جلوگیری کنید.
•وقتی که استخر شما سقف داشته باشد یک محیط شخصی و خصوصی برایتان به حساب می‌آید و به راحتی و بدون استرس می‌توانید از آن استفاده نمایید.
•سقف‌های متحرک نه تنها در فصل زمستان بلکه در تابستان نیز برایتان مفید است چون که با باز کردن آن‌ها دمای آب استخرتان کنترل می‌شود و از تبخیر آب آن جلوگیری می‌کند.
•استخرهای روباز برای کودکان و حیوانات خانگی خطر دارند چون امکان افتادن و غرق شدن آن‌ها در آب وجود دارد ولی با زدن سقف استخر دیگر خیالتان بابت این موضوع راحت است.

سقف متحرک استخر دستی و برقی

انواع سقف‌های متحرک استخر را که برایتان معرفی کردیم هم می‌توانند به صورت دستی کار کنند و هم این که به صورت برقی سقف‌هایی که به صورت دستی کار می‌کنند فرد باید حتما در محیط استخر حضور داشته باشد و با کمک یک اهرم سقف استخر را باز و بسته کند اما مدل برقی آن این گونه نیست و فرد حتی از راه دورتر هم می‌تواند دکمه ریموت سقف را بزند و سقف به صورت برقی باز و بسته شود که از نوع دستی آن بسیار راحت‌تر و پرکاربردتر است اما از لحاظ هزینه سقف‌های متحرک دستی قیمت پایین تری دارند نسبت به همان مدل آن ولی از نوع برقی اما سقف‌های برقی هم کار با آن‌ها راحت‌تر است و هم طرفداران بیشتری دارند.

سخن پایانی

ما در این مقاله در ابتدا برایتان به معرفی سقف متحرک استخر که یک تجهیزات استخری پر کاربرد است پرداختیم و بعد از آن بیان کردیم که چه مدل‌هایی از این نوع سقف‌ها در بازار وجود دارد سپس گفتیم که این مدل سقف‌های موجود در بازار دارای چه جنس‌هایی هستند و آن‌ها را بر اساس متریالشان از لحاظ قیمت مقایسه کردیم و بعد از این که شما کاملا با سقف‌های متحرک و کاربردهای آن‌ها آشنا شدید از مزایای داشتن سقف متحرک برای استخرها سخن گفتیم و در آخر هم دو نوع سقف متحرک دستی و برقی را با هم مقایسه کردیم. امیدواریم آنچه را که برایتان بیان کردیم مفید بوده باشد و شما بتواتید از مطالب به کار‌برده شده در این مقاله استفاده مفید کنید و همچنین نیز ما توانسته باشیم بر اطلاعات شما افزوده باشیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟