شرکت پارسیان استخر

صفر تا صد هزینه ساخت جکوزی خانگی، ویلای ارزان

صفر تا صد هزینه ساخت جکوزی خانگی، ویلای ارزان

امروزه طراحی و ساخت جکوزی خانگی با دیزان مدرن، رواج زیادی پیدا کرده است. جکوزی یکی از آپشن های رفاهی و تفریحی هر خانه و ویلااست. همچنین ساخت جکوزی ارزش ملک را بالا می برد. ساخت جکوزی خانگی نیاز به رعایت اصول و قواعد خاصی دارد که ساخت استخر ویلا و جکوزی خانگی ابعاد و استانداردهای دارد که مطابق با تجهیزات استخر انتخاب می شود. طراحی و ساخت جکوزی از جمله کارهایی است که نیازمند دقت فراوان و مهندس ناظر دارد که می تواند از روش‌های نوین به صرفه جویی در هزینه ساخت استخر به شما کمک کند.
در این مقاله به شرح جزئیات کامل درباره صفر تا صد هزینه ساخت جکوزی به همراه مزایای آن می پردازیم.

ساخت جکوزی

جکوزی یک محیط بسته همانند حوضچه است که آب موجود در آن برای ماساژ عضلات بدن با فشار زیاد از طریق پمپ و لوله های مختلف از دیواره های جکوزی خارج می شود. این سیستم ضمن افزایش نشاط و آرامش و رفع خستگی در افراد می تواند در سلامت آنها نیز تأثیر بگذارد. درواقع جکوزی یکی از روش های درمانی مؤثر در تسکین درد استخوان‌ها و مفاصل، ماساژ در آب می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان ساخت جکوزی خانگی و یا ساخت استخر ویلایی هستند.

هزینه جکوزی

یکی از زیباترین و شیک ترین قسمت خانه یا ویلا داشتن یک استخر زیبا است. یک سیستم جکوزی یا استخرنیاز به هزینه است. در هنگام اجرای استخر و نصب تجهیزات استخر باید زیر نظر مهندسین و متخصصین طراح استخر با رعایت برخی نکات و انتخاب درست لوازم مناسب استخر، می توان هزینه ساخت کاهش داد. هزینه ساخت استخر خانگی به عوامل مختلفی مانند نوع استخر، نقشه ساخت استخر، کیفیت و برند تجهیزات و … بستگی دارد. البته عامل مهم هزینه در ساخت جکوزی خانگی ابعاد آن می باشد هرچه متراژ استخر بزرگ تر باشد. مسلما متریال مصرفی جهت ساخت هم بیشتر است.

 

 

مراحل ساخت جکوزی

 

مراحل ساخت جکوزی

ساخت جکوزی یک ایده عالی و بی نظیر برای هر ویلا یا خانه است. علاوه بر این که تأثیر بسیار چشمگیری بر قیمت خانه یا ویلا می گذارد یک فضای تفریحی و با نشاطی هم را به وجود می آورد. طراحی و ساخت جکوزی خانگی امکان استفاده در هر فضایی را دارد و با اندازه و ابعاد مختلف ساخته می شوند با توجه به ابعاد فضایی که به آن اختصاص داده شده می توان طراحی کرد و مرحله به مرحله اجرا نمود.
ساخت استخر یک فرآیندی است که نیازمند به تخصص و تجربه دارد. روش ساخت جکوزی و نکات اصولی و شرایط خاصی دارد که باید یک طراح اولیه معماری با ساختار محلی که قرار است از آن استفاده شود، سازگار باشد. در اولین مرحله برای ساخت استخر باید مجوز لازم را از اداره مربوطه گرفته شود. مراحل ساخت استخر و کارهای اجرایی آن مراحلی دارد که به ترتیب به شرح زیر می باشد.
۱-جانمایی و مکان یابی اولین مرحله جکوزی است.
۲-مرحله بسیار مهم دیگر ساختن جکوزی طراحی آن می باشد.
۳-اجزای سیم کشی و لوله کشی
۴-ساخت وان جکوزی که با بتن و آجر چینی انجام می شود.
۵-ساخت وان جکوزی که با بتن و آجر چینی انجام می شود.
۶-مرحله بعدی اجزای نازک کاری و سرامیک کاری
۷-تجهیزات جکوزی که شامل سیستم گرمایشی، فیلتر، تصفیه هیتر و تجهیزات روشنایی و … می باشد.
۸-پمپ جکوزی برای جریان آب که از تجهیزات مهم جکوزی می باشد.
۹-نصب سیستم تصفیه شیمیایی و میکروبی آب

مزایای استفاده از جکوزی

ساخت جکوزی برای هر مکانی مزیت‌های فراوانی خواهد داشت. اگر شما در خانه یک جکوزی داشته باشد. می توانید از مزیت های آن بهره مند شوید. استفاده از جکوزی مزایای بسیار زیاد و بی نظیری دارد. جکوزی علاوه بر فضای تفریحی و درمانی که دارد، یک فضای لاکچری به خانه می دهد که ارزش ملک را بالا می برد.
جکوزی ازسیستم های پرطرفدار، بسیار لذت بخش می باشد. از مزایای مهم جکوزی ماساژ و بازیابی عضلات و ماهیچه ها،کمک به رفع خستگی ذهنی و فیزیکی و روحیه با نشاط، توسط فشار جریان آب گرم است. به خاطر این ویژگی که دارد بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. مزایای مهم استفاده از جکوزی عبارتند از….
۰ مزایای مهم جکوزی درمان بیماری روماتیسم است.
۰آرامش روح و روان به دلیلی جریان داشتن آب گرم
۰ایجاد فضایی برای تفریح و سرگرم
۰مناسب جهت تمرینات شنا
۰در دسترس بودن در هر زمان در طول سال
۰تسکین کمردرد و بهبود خواب
۰داشتن پوستی تمیز و شفاف
۰باعث گشادی رگ ها شده و گردش خون را افزایش می دهد.

انواع جکوزی

جکوزی ها با توجه به کاربرد و استفاده در فضای مختلف به نو و شکل‌های متفاوتی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند. جکوزی ها متناسب با ویژگی‌های مختلف مانند جنس بدن، اندازه و گنجایش آنها به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند که انتخاب از بین آنها بر اساس برخی از قابلیت‌های و همچنین اندازه جکوزی می باشد. برخی از جکوزی ها از جنس پلاستیکی،پلیمری چدنی، استیل لعاب کاری شده، سرامیکی و فایبر گلاس و غیره می باشند.
البته جکوزی های سرامیکی جزء زیباترین وان های جکوزی هستند که جنس سخته دارند و زیبای خاصی به خانه می دهند. فایبر گلاس یا آکریلیک از ورقه های پلیمری با وزن کم و مقاومت بسیار بالایی ساخته شده اند و از تنوع زیادی هم برخوردارند. معمولا از پیش ساخته شده و از قبل آماده‌ تولید و اجرا می باشند.
انواع جکوزی ها بر حسب گنجایش می توان از نوع یک نفره تا دوازده نفره بسته بندی کرد که این جکوزی هابه شکل‌های کوچک مستطیلی مانند، مربع و دایره آبی هستند. متقاضیان می توانند متناسب با سلیقه و نیاز خود برای مکان مورد نظر بهترین نوع و سبک آن را انتخاب کرده و اقدام به طراحی و ساخت کنند.

سخن آخر

همانطور که گفته شد جکوزی از سيستم‌های پرطرفداری می باشد که افراد با استفاده از این سیستم تا حد قابل توجهی نشاط و سرزندگی را احساس می کنند و همچنین در سلامت آنها نیز تاثیر بسزایی دارد. جکوزی کاربردها و فعایت فواید دارد. علاوه بر مزایای درمانی و تفریحی یک فضای لاکچری به وجود می آورد که بر ارزش ملک نیز می افزاید.
بنابراین ساخت جکوزی هزینه بر ووقت گیر است، اما در صورتی که به کمک متخصصین و مهندسین، فعالیت اجرایی انجام شود، می توانید به مقدار بیشتری دروقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟